Da 12 kæmpe broelementer på hver 200 tons skulle transporteres med lastbil fra Korsør Havn til Vallensbæk, var det bl.a. ved hjælp af surringer fra Carl Stahl A/S.

Der lå mere end et års forberedelser bag, da de 12 broelementer på hver 39 meter og ca. 200 tons skulle transporteres fra havnen i Korsør til Vallensbæk i sidste uge. Broelementerne skal bruges i forbindelse med byggeriet af en 512 m lang jernbanebro over Motorring 4 på den nye højhastighedsforbindelse mellem København og Ringsted.

Elementerne er præfabrikerede i Polen og blev sejlet til havnen i Korsør for her at blive lastet på blokvogne med hver 25 aksler og 200 hjul. Otte hjul på hver aksel. Til at holde de tunge elementer på plads blev der bl.a. brugt surringer fra Carl Stahl A/S.

Det er jo altid sjovt at kunne være med på en opgave, der er så speciel som denne, fortæller Adm. Direktør Henrik Jørgensen, Carl Stahl A/S. Vi har rigtig stor erfaring og et meget bredt produktudvalg, når det kommer til lastsikring og kædesurringer, men det er ikke hver dag, at vi får lov til at levere udstyr til sådan en transport.

Ny viden og værdifulde erfaringer.

Det giver os samtidig mulighed for at lære noget nyt. Med de meget store anlægsprojekter, som er på vej i de kommende år, forventer vi, at der kommer flere specialopgaver og hver gang får vi ny viden og værdifulde erfaringer. Det kan vi tage med os, både når vi produktudvikler og rådgiver vores kunder, slutter Henrik Jørgensen.