Carl Stahl A/S har lagt en ambitiøs vækststrategi for det danske marked og som et led heri indføres en ny kommunikationsstrategi. Det betyder bl.a. at virksomheden i denne uge lancerer sin nye hjemmeside.

Carl Stahl A/S har efterhånden slået sit navn fast som en af de seriøse udbydere af løftegrej til industri, bygge og anlæg, vindenergi, marine samt logistik & transport på det danske marked.

Virksomheden, der har sit danske hovedsæde i Fredericia, er en del af Carl Stahl International, som er Europas største udbyder af løftegrej, men har i mange år levet en relativt stille tilværelse med fokus på at få et solidt fodfæste på det danske marked.

Ambitiøse mål
-Siden vi etablerede os i Danmark i 1999 er det gået støt og roligt frem for virksomheden, fortæller adm. dir Henrik Jørgensen, Carl Stahl A/S. Med et stærkt brand, har vi skabt os en position, som en af de mest seriøse udbydere i Danmark og vi har nu sat os nogle ambitiøse mål for fremtiden.

Den overordnede strategiske ambition for virksomheden frem til 2019 er, via organisk vækst, at nå visionen om at være markedsleder indenfor salg og service af professionelt løftegrej og transportmateriel i Danmark.

-Vi vil simpelthen være Best-in-Class, når det handler om vejledning og rådgivning af vores kunder og samtidig sikre, at vi har de mest tilfredse og loyale kunder på det professionelle marked for løftegrej og transportmateriel i Danmark, fortsætter Henrik Jørgensen.

-Et væsentligt element i strategien er en helt ny kommunikationsplatform, der lever op til de krav og forventninger vores kunder stiller til os, uanset om der er tale om den lille vognmand, entreprenøren eller den tunge industrivirksomhed.

Ny hjemmeside
– Det er vigtigt for os, at vi i kundernes øjne fremstår som en moderne leverandør og samarbejdspartner og med vores nye design har vi skabt en ren og international profil, der signalerer professionalisme, styrke og seriøsitet.
-Med det nye design har vi fået en enkel og let genkendelig ensartet grafisk profil alle de steder, hvor man optræder visuelt, som det f.eks. tydeligt fremgår af vores nye hjemmeside www.carlstahl.dk.

-Vi har lagt os i selen for at gøre den nye hjemmeside enkel og overskuelig, så kunder og andre besøgende let kan finde lige de informationer, de har brug for. Som noget nyt er alle vore produktkataloger lagt som bladre-pdf’er, hvilket gør det nemt og hurtigt at overskue vores store sortiment.

Samtidig er der mulighed for at søge efter præcis det eller de produkter, man skal bruge og dele eller udskrive de sider, man har brug for, uddyber Henrik Jørgensen.

Aktiv kommunikation
Carl Stahl A/S har som mange andre virksomheder valgt at oprette en profil på Facebook og LinkedIn, som der bl.a. linkes til direkte fra den nye hjemmeside.

-For os er det vigtigt at tænke de sociale medier ind i salgsprocessen, forklarer Henrik Jørgensen og fortsætter: Vi har ofte en relativ lang salgsproces og derfor skal vi gøre opmærksom på os selv alle de steder, hvor vores kunder færdes.

-Fordelen ved et medie som Facebook er, at vi kan tillade os at være lidt mere uformelle og dermed tegne et andet billede af Carl Stahl A/S.

Samtidig har virksomheden optrappet sin kommunikation på en række andre brancherelaterede onlinemedier. Således har man valgt mindst én gang om ugen at lægge historier om nye produkter, kundecases, personale eller andre relevante emner ud på f.eks. Industry Supply og lign. onlinemedier. Alt sammen i forlængelse af den nye aktive kommunikation, som virksomheden satser på.

Nyt slogan
-Vi har hidtil brugt et slogan, der hed ”Bedst med løftegrej”, men i virkeligheden er det, vi tilbyder vores kunder langt mere end løftegrej.
-Du kan sige, at vores vigtigste vare er den tekniske rådgivning, vi giver i forbindelse med salget af løftegrej. Samtidig tilbyder vi både service og lovpligtig kontrol af udstyret og dermed trygheden ved optimal funktionalitet, en længere levetid på udstyret og overholdelse af myndighedskrav. Det er derfor, vores nye slogan hedder ’Teknik og Tryghed’, slutter Henrik Jørgensen.